Onze focus

Michal had FAS (foetaal alcohol syndroom), waardoor hij een ontwikkelingsachterstand had. Zijn tweeling broertjes hebben daarnaast ook FAS. FAS houdt in dat de moeder alcohol heeft gedronken tijdens de zwangerschap. Hierdoor kan een kind o.a. bijvoorbeeld groeiachterstand en blijvende hersenschade oplopen. In Polen is de alcoholproblematiek erg groot. Daarnaast is er ook in Polen te weinig bekend over FAS en de gevolgen, en is de educatie en voorlichting minimaal. De pleeggezinnen die wij o.a. willen ondersteunen zijn er echter wel bekend mee. Dit omdat zij verschillende kinderen in hun gezin opvangen die ook FAS hebben. Deze kinderen hebben veel aandacht nodig, maar vaak ook medicatie door bijvoorbeeld impulsief gedrag. Dit wordt niet bekostigd door de overheid waardoor ze het zelf moeten betalen. De pleeggezinnen hebben daarvoor financiele middelen nodig. Daarnaast kennen onze contactpersonen in Polen veel pleeggezinnen die hulp nodig hebben en door hen weten we ook dat alles op de juiste plek terecht komt.

Wij willen deze gezinnen ondersteunen in alle (basis) behoeften waarin voor hen de financiele of praktische middelen ontbreken.
Wij hebben als ouders al meerdere malen kleding en financiele middelen aan de pleeggezinnen gedoneerd. Maar de vraag naar kleding en financiele middelen is groter dan waar wij hen in kunnen voorzien. Wij hebben daarom deze stichting opgericht zodat wij structureel de pleeggezinnen in Polen beter kunnen helpen, zowel in financiele als praktische hulp.

Onze
programma's

Wij zullen regelmatig afreizen naar de plaatsen Lublin en Szczecin in Polen, om polshoogte te gaan nemen wat er nodig is.
Daarnaast zullen we via social media contact houden met hen want er kan natuurlijk zomaar een spoedgeval tussen komen waardoor er wat nodig is.