Wie zijn wij

Wij zijn Rick en Karin Kelder en hebben 3 jongens geadopteerd. Michal in 2010 en Marcel en Gabriel in 2011. De jongens zaten in pleeggezinnen en wij zagen dat er veel nodig is om voor deze kinderen te zorgen. FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) is een probleem wat veel voorkomt in Polen. Dit komt doordat de moeders alcohol drinken tijdens de zwangerschap.

Onze kinderen hebben geen goede start gehad doordat de biologische moeder alcohol heeft gedronken tijdens de zwangerschap. Zij hebben daardoor FAS (foetaal alcohol syndroom). Wij weten hoeveel impact dit heeft op de kinderen en willen proberen om de pleeggezinnen die bij ons bekend zijn te ondersteunen waar nodig is.

In 2017 is Michal overleden aan de gevolgen van een ongelukkige botsing op het schoolplein. Michal was erg lief en heel erg sociaal. Wij willen daarom met herinnering aan Michal er alles aan doen om de pleegkinderen in zijn geliefde Polen te helpen.

Michal voelde zich in Polen enorm thuis en was erg gek op zijn pleegmoeder. Het pleeggezin van Michal is woonachtig in Szczecin. De tweeling komt uit Lublin. .

Onze
missie en waarden

Wij willen de kinderen in Poolse pleeggezinnen die het moeilijk hebben helpen. Dit willen we doen door de pleeggezinnen financieel (speciale voeding etc) te helpen en door kleding en overige spullen in te zamelen voor hen.

Wij hebben contact met de 2 pleeggezinnen waar onze kinderen vandaan komen. Deze pleeggezinnen komen uit de plaatsen Szczecin en Lublin. Zij zullen aan ons aangeven als er iets nodig mocht zijn. Wij zullen gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en dat dan gaan verzamelen en zelf naar Polen gaan brengen.

Het bestuur van Stichting Michal

Ons bestuur bestaat uit Rick, Karin en Roy. Wij zullen als bestuur ook afreizen naar Polen om de goederen die zijn ingezameld zelf af te leveren bij de pleeggezinnen. Ook houdt het bestuur de facebook pagina bij.